Svenska Recensioner Av “The Paperboy”

The-Paperboy

Jag hittade två nya svenska recensioner av “The Paperboy” och båda säger bra saker om Zacs insats i filmen. Det finns inte så många svenska recensioner av “Liberal Arts“, men jag har hittat en i alla fall.

“The Paperboy” | Utdrag från Dubbingshemsidans recension:

Fotot är utmärkt, och filmen har ett starkt bildspråk tillsammans med en del vackra vyer. Tidskänslan för 1960-talet är också nära nog perfekt, och det ser ut och känns som 1960-tal in i minsta detalj. Skådespelarinsatserna är överlag riktigt bra. Zac Efron är kanske inte världens bästa skådespelare, men han är mycket bra i den här filmen och gör troligtvis sitt livs bästa rollprestation någonsin. Han spelar övertygande och trovärdigt in i minsta detalj. Nicole Kidman är riktigt bra som Charlotte, och gör en stark och minnesvärd rollprestation långt ifrån den stil vi brukar se henne som. Matthew McConaughey är också bra som Ward, men är nog ändå snäppet svagare än de andra två huvudrollerna. David Oyelowo är bra som Yardley, men får mindre att arbeta med än de övriga. Sångerskan Macy Gray är mycket bra som hemhjälpen Anita, och hon gör en ovanligt nedtonad roll vilket jag uppskattar. Även i övrigt är det bra skådisar, och det finns ärligt talat inte ett enda svagt kort i den här ensemblen.

The Paperboy är en mycket bra och förhållandevis originell film, som är både berörande och engagerande. Det är ett starkt drama, som sannerligen inte är roligt att se på (åtminstone inte bitvis), men där man får sin belöning med råge om man faktiskt ger den en chans. Tyvärr sjunker helhetsintrycket en smula mot slutet, men det är ändå en så minnesvärd film att den är väl värd att se för de allra flesta. Mitt betyg stannar på en svag åtta, men det hade kunnat bli ännu bättre genom några manusjusteringar.

Betyg:
Film/serie: 8    av 10
BD-produktion: 4   av 10
Snittbetyg: 6   av 10

Källa: 1

“The Paperboy” | Utdrag från Film För Alla:s recension

Zac Efron är den som överraskar mest i rollen som Jack Ward. Jag har sett några av Efron’s tidigare filmer och har väl inte riktigt ställt mig positiv till honom. Dock så visar han här att i rätt roll så passar han in, och den förälskade grannpojken är den rätta rollen. Tillsammans med Macy Gray ges vi en vänskap i allt det bedrövliga som är mycket värd. Gray som även hon är en överraskning och som hemhjälp även får väldigt mycket utrymme i filmen (hon agerar även berättarröst). Kidman, Cusack och MacConaughey känns ju igen såklart och som tur är så väjer de undan från sina kända ansikten och blir karaktärerna de spelar. Jag är väldigt imponerad av dem alla tre, speciellt Cusack som jag tidigare avfärdat som en blaskig föredetting. Här är han perfekt.

Betyg: 4 av 5

Källa: 2

“Liberal Arts” | Utdrag från Film För Allas: recension

Det är de starka och underhållande birollerna i åldersmannen Jenkins, Zac Efron som en flummig student och Allison Janney i sin kanske hittills sexigaste roll (som en väldigt sträng lärarinna) bär Liberal Arts och håller den över ytan.

Källa: 3